Det verkar som du använder webläsaren Internet Explorer 6. Den är numera för gammal.
För säkrare och mer pålitlig surfning rekommenderas uppgradering av din webläsare till en av följande:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Servicemeddelanden

  • NY

    2018-05-02

    OSS-information (Open Source Software (programvara för öppen källkod)) för objektivet M.Zuiko Digital ED 8 mm F1.8 PRO

    Olympus har upptäckt en försummelse angående användningen av OSS (Open Source Software (programvara med öppen källkod)) i bruksanvisningen till M.Zuiko Digital ED 8 mm F1.8 PRO. En reviderad bruksanvisning kan nu laddas ner från vår nedladdningssida.

    Gå till nedladdningar
  • NY

    2017-12-01

    Information om användning av det nya objektivet Panasonic 200mm på Olympus kameror

    Observera att autofokusfunktionen (AF) kanske inte fungerar som den ska när objektivet Panasonic LEICA DG ELMARIT 200mm F2.8 är monterat på en Olympus Micro Four Thirds‑kamera. Olympus kommer att ge ut uppdateringar av den inbyggda programvaran för att lösa detta problem för alla berörda kameramodeller i enlighet med schemat nedan:

    E‑M1 Mark II/E‑M5 Mark II/PEN‑F: februari 2018
    E‑M1/E‑M10 Mark III/E‑M10 Mark II/E‑PL8/E‑PL7: våren 2018
    E‑M5/E‑M10/E‑P5/E‑P3/E‑P2/E‑P1/E‑PL6/E‑PL5 E‑PL3/E‑PL2/E‑PL1s/E‑PL1/E‑PM2/E‑PM1/A01": mot slutet av 2018

    Vi beklagar verkligen eventuella bekymmer detta kan orsaka.

  • 2016-05-24

    Ny lösning för att skicka in reparationer

    Från och med 1 juni 2016 har vi en ny lösning för att skicka in reparationer till vår verkstad vilket innebär bland annat minskad reparationstid. Det nya förfarandet innebär att alla reparationer kommer att hämtas upp hos dig.

    Den nya upphämtnings-tjänsten kommer att förutom bespara dig kostnaden för att skicka reparationen också ge kortare reparationstid. Gäller förstås både för dig som återförsäljare och slutanvändare.

    Kontakta Customer Support via e-post eller telefon och kom överens om tid och plats för upphämtning av din reparation. Reparationen kommer sedan att hämtas upp av DHL på överenskommen plats utan kostnad för dig.

    Customer Support kontaktar du på: Telefon 00 800 67 10 84 00 E-post: camera.repair.se@olympus.eu

    Customer Supports öppettider: Måndag - torsdag kl 09 - 18 Fredag kl 9 - 15:30

  • 2015-09-15

    Viktigt meddelande avseende Olympus OM-D E-M10 Mark II

    Olympus gör allt för att säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet och är säkra för våra kunder. Om vi misstänker ett problem med en produkt undersöker vi det i detalj för att kunna kommunicera relevanta slutsatser och en lämplig lösning så snabbt som möjligt.

    Olympus Corporation har upptäckt att stiftet för fastlåsning av objektivet på ett mindre antal OM-D E-M10 Mark II-kameror inte fungerar som det ska, vilket leder till att vissa objektiv med plastfattning inte låser som de ska. Hittills har Olympus Europa inte påbörjat leveransen av OM-D E-M10 Mark II till marknaden, med bara några få undantag. För att säkerställa kompromisslös kundnöjdhet har det ändå beslutats att det Europeiska lagret ska inspekteras innan produkten distribueras vidare till återförsäljarpartners. Det finns även en risk att det mindre antal kameror som redan sålts inom Europa har detta mekaniska problem. Olympus erbjuder ägarna till dessa kameror kostnadsfri inspektion och service beroende på omständigheterna.

    Om du äger den nya OM-D E-M10 Mark II-kameran ska du kontakta Olympus Europeiska kundsupportcenter på telefonnummer 00800 67 10 84 00*. Olympus kundrådgivare kommer att ge dig mer information om hur du skickar in kameran för kostnadsfri inspektion. Alternativt kan kunder skicka ett e-postmeddelande till camera.repair.uk@olympus.eu. I sådana fall måste kamerans serienummer inkluderas i e-postmeddelandet. Serienumret finns på kamerahusets undersida.

    Vi beklagar eventuella besvär som detta problem kan orsaka. Att våra kunder är nöjda är vår viktigaste prioritet och vi gör vårt yttersta för att säkerställa att Olympus produkter alltid uppfyller de högt ställda kvalitetsstandarder våra kunder förväntar sig.

    * Kostnadsfritt telefonnummer. Måndag-torsdag 9-18:00, fredagar 9-15:30 CET

  • 2015-05-21

    Brådskande meddelande till alla användare av VG - 170 kamera

    Hamburg, 21 maj, 2015 - På grund av ett tekniskt fel på VG – 170 erbjuder Olympus en gratis kontroll och reparation för alla ägare av denna kamera. Felet kan orsaka en lätt elstöt om kameran utsätts för kraftiga stötar Ägare av VG - 170 rekommenderas därför att kontakta Olympus kundtjänst så snart som möjligt för att ordna en genomgång av kameran.

    ingen risk för allvarlig skada
    Den potentiella elektriska stötar kan uppstå om kameran har utsatts för en kraftig stöt och användaren därefter manövrerar zoomspaken eller avtryckaren. Stötarna utgör ingen en allvarlig risk för skada. Det kan dock orsaka betydande domningar i fingertopparna och därmed obehag. Från och med maj 2015 har detta fel hittats på tre av cirka 430.000 VG - 170 som sålts över hela världen sedan slutet av 2013. Olympus har meddelat de behöriga myndigheterna i informationssyfte.

    Hur kontaktar jag Olympus?
    För att eliminera risken har Olympus begärt ägarna till VG - 170 att kontakt Olympus kundsupport innan användaandet av kamera igen genom att ringa 00800 67 10 84 00 * . Olympus kundrådgivare har information om hur du skickar in din kamera för genomgång och reparation. Alternativt skickar du ett e-mail till camera.repair.se@olympus.eu. Om du kontaktar oss skriftligen vänligen se till att inkludera kamerans serienummer i e - posten . Du hittar detta nummer på undersidan av kameran.
    Vänligen acceptera våra ursäkter för eventuella besvär som detta problem kan ha orsakat. Din tillfredsställelse är vår högsta prioritet och vi gör stora ansträngningar för att säkerställa att Olympus produkter uppfyller de stränga kvalitetskrav som förväntas av våra kunder hela tiden.

    * Samtalet är utan kostnad. Måndag-torsdag 9-18:00, fredag 9-15:30.