Det verkar som du använder webläsaren Internet Explorer 6. Den är numera för gammal.
För säkrare och mer pålitlig surfning rekommenderas uppgradering av din webläsare till en av följande:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

  • Pro Service


    För fotografer

Premie-serviceprogrammet för dina
OM-D E-M1 Mark II, OM-D E-M1X och M.Zuiko Digital-objektiv har utvecklats för att uppfylla kraven hos professionella fotografer. Det ger dig de idealiska förutsättningarna för att helt koncentrera dig på vad du gör bäst: att ta inspirerande bilder.

Välj helt enkelt det paket som passar dina behov bäst, registrera din OM-D E-M1 Mark II eller OM-D E-M1X och aktivera PRO-service på MyOLYMPUS.


  • Prioriterad kundsupport

    Nå OLYMPUS experter från hela världen för prioriterad hjälp med varje fråga kring din professionella kamera - via telefon, e-post eller videosamtal .

  • Reparation med lånekamera

    Få gratis expresstransport och "fast-lane" till reparation av din OM-D E-M1 Mark II och OM-D E-M1X - eller låna professionell OM-D-utrustning under hela reparationstiden för att kunna hålla ditt fotoschema.

  • Regelbundet systemunderhåll

    Håll din utrustning redo att utföra sitt bästa. Vi optimerar prestandan hos din kamera och rengör den för att se till att den ska kännas som ny för nästa fotoäventyr.

Välj ditt PRO Service-paket

Standard Plus

Advanced

Elit

Standard Plus

Advanced

Elit

PRO SUPPORT

När du har aktiverat ditt PRO Service-paket i MyOLYMPUS, kommer du att få ditt digitala emblem och tillgång till PRO Support-specialister via ett kommunikationssätt som du själv väljer.

MyOPLYMPUS emblem

Dedikerad telefon hotline

Express e-postsupport

1 arbetsdag

0,5 arbetsdagar

0,5 arbetsdagar

Video hotline-tillgång

Vid tillgänglighet

Vid tillgänglighet

Prioriterad

Check & clean event tillgång

Vid tillgänglighet

Vid tillgänglighet

Prioriterad

PRO reparationsplan

Om du inte är övertygad om att ditt kamerasystem fungerar till 100%, går du helt enkelt till ditt MyOLYMPUS-konto för att dra nytta av din reparationsplan eller kontakta en PRO Support specialist. Vi tar hand om resten.

Expressleverans vid reparationer

-

Kostnadsfritt båda vägarna*

Kostnadsfritt båda vägarna*

Fast-line-reparation

5 arbetsdagar*

3 arbetsdagar*

3 arbetsdagar*

Reparationsservice lån av kamera

-

Om tiden för fast-lane rep överskrids

Express

Prisfördelar vid icke-garantireparation

-

-10%

-20%

Firmware uppdatering

Kamerainställnings-backup **

PRO ÅRLIG SYSTEMUNDERHÅLLSPLAN

En gång om året, står våra PRO Service-tekniker redo att utföra ett kostnadsfritt engångsunderhåll av ditt system - från detaljerad diagnostik till yttre rengöring. Ordna detaljerna genom att kontakta en PRO Supportspecialist eller via ditt My Olympus konto.

System-diagnostik

-

Sensorcheck

-

Funktionskonstroll av bildstabilisering

-

Upplösningstest

-

Slutartest

-

Test av batterikapacitet

-

Objektiv-kalibrering

-

Firmware uppdatering

-

Kamerainställnings backup

-

Kosmetiskt byte av slitna reservdelar

-

Utvändig rengöring

-

Maximalt antal produkter

service per enskild servicebegäran

1x

1x

2x

1x

3x

6x

VÄLJ DITT PRO SERVICE-PAKET

Välj livslängden på ditt paket -
från 1 till 3 år - i nästa steg.

Fri

Registrera dig nu
 
 
Köp nu
 
 
Köp nu
 
 

PRODUKTER SOM OMFATTAS***

OM-D E-M1 Mark II, OM-D E-M1X och M.Zuiko Digital-objektiv registrerade på MyOLYMPUS

Länder som omfattas

PRO Service Tjänsten är tillgänglig i följande länder: Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Irland, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Sverige, Spanien, Schweiz, Storbritannien

Oavsett vilket av ovan nämnda länder du befinner dig i, kan du skicka in din OLYMPUS-produkt för service.

*Exklusive transporttid

** Om tekniskt kompatibelt med övriga funktioner

*** PRO Service gäller för alla produkter som täcks och

 

MyOlympus LOJALITETSFÖRMÅNER

Prenumerera på OLYMPUS nyhetsbrev ditt MyOLYMPUS konto och njuta av följande utmärkta förmåner på toppen av din PRO SERVICE - gratis:

  • 6 månaders förlängd garanti

  • Informativa, inspirerande nyhetsbrev

  • Firmware uppdateringsmeddelande

FAQs

Vad är OLYMPUS PRO Service?

PRO Service är ett premium kundservice-och supportprogram utformat för att uppfylla de krav och behov halv-professionella och professionella fotografer har. Om du är en professionell fotograf, vill du ta bilder, du vill inte hela tiden kontrollera om programvaran är uppdaterad eller bli ståendes utan en kamera när en reparation är nödvändig. Huvudsyftet med OLYMPUS PRO Service-team är att skapa ett verkligt partnerskap med OLYMPUS fotografer och stödja dem på deras väg att ta bra bilder, utan några begränsningar. För få bättre förståelse är de enskilda tjänsterna indelade i tre service- och supportplaner: PRO Support, PRO reparationsplan och PRO Årligt Systemunderhållsplan.

Vilka OLYMPUS-produkter omfattas av OLYMPUS PRO Service?

För närvarande omfattar OLYMPUS PRO Service OM-D E-M1 Mark II, OM-D E-M1X och alla M.Zuiko Digital-objektiv.

I vilka olika avtal är OLYMPUS PRO Service tillgänglig?

OLYMPUS PRO Service är tillgänglig i tre nivåer: Standard Plus (nivå 1), Advanced (nivå 2), Elite (nivå 3).

Hur lång tid är Olympus PRO Service-avtalet giltigt?

Standard Plus (nivå 1) är giltigt hela livslängden på din registrerade kamera och objektiv som omfattas av OLYMPUS PRO Service program. Advanced (nivå 2) och Elite (nivå 3) finns i tre olika livslängder. Du kan välja på 1 år, 2 år eller 3 års PRO service avtal.

Hur många av MyOLYMPUS produkter omfattas totalt i OLYMPUS PRO Service-paketet?

OLYMPUS PRO Service syftar till att skapa partnerskap med fotografer. Därför är serviceprogrammet inte knutet till produktens specifika serienummer. Vi strävar samtidigt efter att leverera service av premiumkvalitet och den relevanta prioriterade service du förväntar dig. Därför finns det vissa specifika tjänster där vi begränsar det maximala antalet produkter som omfattas inom en förfrågan enligt följande: Standard Plus - upp till ett kamerahus och ett objektiv per serviceförfrågan; Advanced - upp till ett kamerahus och 3 objektiv per serviceförfrågan; Elite - upp till 2 kamerahus och 6 objektiv per serviceförfrågan. Detta innebär att du i många fall inte behöver köpa mer än ett OLYMPUS PRO Service-paket även om du äger fler än det maximala antalet produkter som omfattas inom en enda serviceförfrågan. Om du däremot vill ha årligt underhåll för 2 kamerahus och objektiv per år så skulle du behöva PRO Service Elite.

Hur gör jag för att få OLYMPUS PRO Service?

Standard Plus (nivå 1) är kostnadsfritt och du får automatiskt tillgång till det för din produkt när du har registrerat den i MyOLYMPUS. Advanced och Elite-paketen är tillgängliga mot en avgift.

Vad får jag efter köp av Advanced eller Elite PRO Service-paketen?

Det är mycket enkelt: efter att ha avslutat ditt köp får du ett e-postmeddelande med din PRO Service-aktiveringskod som du sedan helt kan enkelt använda för att aktivera Olympus PRO Service-avtalet i MyOLYMPUS.

Hur kan jag hitta och aktivera PRO Service-avtalet Standard Plus?

Vi är glada att ge dig Standard Plus servicepaketet gratis. Tjänsten aktiveras automatiskt i My OLYMPUS så fort du tar följande enkla steg:

1. Skapa ditt personliga MyOLYMPUS-konto (om du inte redan gjort det)

2. Registrera din OM-D E-M1 Mark II eller OM-D E-M1X i MyOLYMPUS

Hur kan jag hitta och aktivera PRO Service-avtalet Advanced eller Elite?

När du har köpt OLYMPUS PRO Service kan du aktivera tjänsten i MyOLYMPUS genom att följa dessa enkla steg:

1. Skapa ditt personliga MyOLYMPUS-konto (om du inte redan gjort det)

2. Registrera din OM-D E-M1 Mark II eller OM-D E-M1X i MyOLYMPUS

Aktivera tjänsten i My OLYMPUS med hjälp av PRO Service-aktiveringskoden

Kan jag aktivera OLYMPUS PRO Service-tjänsten för bara mina M.Zuiko-objektiv?

Inte för närvarande. Du måste ha åtminstone ett OM-D E-M1 Mark II- eller OM-D E-M1X-hus registrerat i MyOLYMPUS, eftersom detta är ett tekniskt krav för aktivering av ditt OLYMPUS PRO Service-avtal.

Är MyOLYMPUS-förmåner såsom 6 månader förlängd garanti också en del av OLYMPUS PRO Service?

Denna förmån är för närvarande tillgänglig för merparten av Olympus kameror och objektiv som är registrerade i MyOLYMPUS. Även om det inte är en del av OLYMPUS PRO Service program, kan du kombinera det och njuta ännu mer skydd för din system. Det är enkelt: registrera bara dina produkter i MyOLYMPUS och prenumerera på OLYMPUS nyhetsbrev.

I vilka länder är Olympus PRO Service tillgängligt? Vilka länder finns OLYMPUS PRO tjänsten?

Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Österrike

Omfattas jag av servicen även vid resor utomlands?

Ja, du kommer att njuta av support som en del av Olympus PRO Service-avtalet i samtliga länder där OLYMPUS PRO-tjänsten är tillgänglig.

Kan jag köpa och aktivera OLYMPUS PRO Service även om mitt hemland inte omfattas av OLYMPUS PRO Service?

Ja, tänk bara på att OLYMPUS PRO Service inte kommer att vara tillgänglig i ditt hemland.

Hur kan jag registrera enskilda tjänster och serviceplaner inom OLYMPUS PRO Service-programmet?

I de flesta fall kan du börja använda tjänsten genom att skicka in via ditt MyOLYMPUS-konto eller genom att ringa våra PRO Support-specialister. Se användarvillkoren, besök PRO service i ditt MyOLYMPUS-konto eller ring din avsedda hotline för att få mer information om hur du registrerar för enskilda tjänster och serviceplaner.

Jag har redan PRO Service till min OM-D E-M1 Mark II och jag har köpt OM-D E-M1X. Vad behöver jag göra?

Du kan helt enkelt registrera din OM-D E-M1X i MyOlympus och sedan kommer ditt nuvarande PRO Service-program att vara aktiverat även för den. Detta innebär att du i många fall inte behöver köpa mer än ett OLYMPUS PRO Service-paket även om du äger fler än det maximala antalet produkter som omfattas inom en enda serviceförfrågan. Det finns dock vissa specifika tjänster där vi begränsar det maximala antalet produkter som omfattas inom en förfrågan enligt följande: Standard Plus - upp till 1 kamerahus och 1 objektiv per serviceförfrågan. Advanced - upp till 1 kamerahus och 3 objektiv per serviceförfrågan. Elite - upp till 2 kamerahus och 6 objektiv per serviceförfrågan. Om du således vill ha årligt underhåll för 2 kamerahus och objektiv per år så skulle du behöva PRO Service Elite.

Vi är där för dig. Kontakta vår support för PRO service om du har några frågor, vill ha mer information eller behöver hjälp.

  • 00 800 67108 400

  • proservice.se@olympus.eu